آموزش انتخاب بهترین سوله و سازه فلزی

سوله دو طبقه؛ چرا باید از سوله دو طبقه استفاده کنیم؟

نویسنده : سوله گرام 03 اسفند 1402 261 بازدید نظر

امروزه شرکت های فعال در حوزه طراحی و تولید انواع سوله اقدام به ساخت محصولاتی به نام سوله دو طبقه می کنند. این دسته از سازه ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که امروزه شاهد کاربردهای گوناگونی برای سوله دو طبقه هستیم و در همین راستا در مطلب قصد داریم با نگاهی به این دسته از سازه ها انداخته و در رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به سوله دو طبقه بیاندازیم.

 

انواع سوله دو طبقه

اولین موضوعی که در راستای استفاده از سوله دو طبقه باید به آن توجه داشته باشید این است که این دسته از سوله ها امروزه به دو نوع تقسیم می شوند. اگر بخواهیم این دو نوع سوله دو طبقه ر به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سوله دو طبقه مستقل

سوله دو طبقه مستقل به دسته ای از سوله ها گفته می شوند که ارتباط میان طبقات آن ها از طریق یک راه پله بیرونی و یا یک بالابر مجزا ایجاد می شود. در این حالت شاهد استقلال کامل طبقات از یکدیگر هستیم و فضای دو طبقه سوله کاملا از یکدیگر مجزا هستند.

امروزه در کارخانه ها و در محیط هایی که از سوله های دو طبقه در آن استفاده می شود، از طبقه دوم آن در راستای ایجاد یک واحد مدیریت و نظارت بر کارخانه استفاده شده و انجام این کار باعث می شود تا امنیت محیط به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

 

سوله دو طبقه وابسته

نوع دیگری از سوله های دو طبقه که امروزه شاهد استفاده از آن ها هستیم، سوله دو طبقه وابسته هستند. در این سوله ها ارتباط بین طبقات از طریق یک راه پله میانی و از داخل سازه بوده و به همین دلیل امکان تفکیک طبقات در سوله ها وجود ندارد و در صورت نیاز برای دسترسی به طبقه دوم باید از طریق فضای داخلی سوله اقدام کنید. این دسته از سوله ها نیز در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و کاربردهای گوناگونی دارد.

 

چرا باید از سوله دو طبقه استفاده کنیم؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می شود این است که چرا باید از سوله هایی که دو طبقه هستند استفاده کنیم؟ به منظور بررسی این مسئله بسیار مهم باید گفت که در محیط های خاص، با توجه به شرایط گوناگون پروژه گاهی نیاز است تا از این دسته از سازه ها استفاده شود. اگر بخواهیم شما را با مهم ترین علت های استفاده از سوله های دو طبقه آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کمبود فضا

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا امروزه سوله های دو طبقه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و شاید استفاده از آن باشیم، به دلیل کمبود فضا در سوله های معمولی است. در واقع در سوله های صنعتی که نیاز است تا شاهد فضای گسترده برای تولید باشیم، اما از نظر مساحت چنین امکانی وجود ندارد می توان از سوله های دو طبقه استفاده کرد.

این دسته از سازه ها به شما کمک می کند تا بتوانید مشکل کمبود فضای لازم را برطرف کرده و به بهترین شکل ممکن از سوله دو طبقه برای جبران این کمبود استفاده کنید.

 

امکان جدا کردن بخش های مختلف سازه

مزیت دیگری که سوله های دو طبقه دارند این است که در این دسته از سازه ها امکانی وجود دارد تا شما بتوانید بخش های مختلف سازه را از یکدیگر جدا کرده و در واقع متناسب با نیاز خود از هر یک از طبقات این سوله ها برای انجام فرآیند خاصی استفاده کنید. حتی این امکان وجود دارد تا با خرید سوله دو طبقه مستقل دو فرآیند جدا از هم را در یک سازه انجام داده به بهترین شکل ممکن بتوانید تمامی نیازهای خود را برطرف کنید.

 

امکان مدیریت و نظارت

یکی از مزیت های بسیار مهمی که سوله های دو طبقه دارند این است که قرارگیری یک طبقه بر روی طبقه اول این دسته از سازه ها به شما کمک می کند تا بتوانید در بخش دوم این دسته از سازه ها اقدام به انجام فرآیندهای چون مدیریت، نظارت و مانیتورینگ کنید.

انجام این مسئله به شما کمک می کند تا بتوانید مدیریت جامع و کاملی بر روی سوله داشته باشید و در صورت استفاده از سازه های صنعتی به راحتی اقدام به انجام کارهای مدیریتی و مانیتورینگ در سازه خود کنید.

 

نکات مهم برای خرید سوله دو طبقه

اگر قصد دارید تا اقدام به خرید سوله دو طبقه کنید، لازم است تا در این راستا به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. در این راستا پیشنهاد ما این است که از بین شرکت های مختلف در حوزه طراحی و اجرای سوله به سراغ یک شرکت مشهور و معتبر در حوزه فرآیند طراحی و ساخت سوله بروید و ساخت سوله خود را به شرکت های متخصص بسپارید.

در این حوزه همچنین مشخص کردن نیازهای پروژه و پیش نیازهای سازه نیز به شما کمک می کند تا از بین سازه های مختلف بتوانید یک سوله دو طبقه مناسب و متناسب با نیاز خود را خریداری کرده و به بهترین شکل ممکن از این دسته سازه ها استفاده کنید.

توجه شرایط محیطی که قصد نصب سوله دو طبقه در آن را دارید نیز یکی از پارامترهای بسیار مهم و حائز اهمیت است. به عنوان مثال اگر در منطقه ای شاهد بارش شدید باران و برف هستیم، نیاز است تا سوله ها مقاومت بسیار زیادی در چنین شرایط آب و هوایی داشته باشند و اگر در محیط هایی قصد اجرا سوله را دارید که دمای هوا در عنوان بسیار زیاد است، باید اقدام به خرید سوله هایی کنید که مقاومت بسیار زیادی در برابر این شرایط محیطی دارند. توجه به این نکات بسیار مهم در نهایت به شما کمک می کند تا بتوانید اقدام به خرید یک سوله حرفه ای، با کیفیت و درجه یک متناسب با نیاز خود کنید.

امروزه شرکت های فعال در زمینه فروش سوله دو طبقه تمام تلاش خود را می کنند تا محصولاتی با کیفیت، حرفه ای و درجه یک را به وجود بیاورند. توجه به این مسئله بسیار مهم باعث می شود تا در راستای خرید سوله دو طبقه بتوانید اقدام به خرید یک محصول حرفه ای و با کیفیت کنید.

ارسال دیدگاه :

این لینک را به اشتراک بگذارید

کپی کردن لینک