آموزش انتخاب بهترین سوله و سازه فلزی

سوله دست دوم، رازهایی درباره انتخاب صحیح سوله های کارکرده

نویسنده : سوله گرام 03 اسفند 1402 633 بازدید نظر

سوله ها یکی از انواع خاص سازه ها به حساب می آیند که از آن ها در بخش های مختلف استفاده شده و شاهد کاربردهای گوناگونی برای آن ها هستیم. البته نکته مهمی که باید بدانید این است که به دلیل آن که فرایند ساخت سوله ها در ابعاد بزرگ ممکن است هزینه های بسیار زیادی داشته باشد، بسیاری از افراد به سراغ سوله دست دوم رفته و اقدام به خرید این دست از سوله ها می کنند.

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به سوله های دست دوم انداخته و در رابطه با آن ها، توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این دست از سوله ها صحبت کنیم و نکاتی را بیان کنیم که به منظور خرید یک سوله دست دوم باید به آن ها توجه داشته باشید.

 

سوله های دست دوم تقلبی

مثل هر بازاری دیگری، در حوزه ارائه و فروش سوله دست دوم نیز ممکن است برخی از افراد اقدام به کلاهبرداری کرده و تلاش کنند تا از این طریق شما را فریب دهند

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً با دید و آگاهی کامل  نسبت به خرید سوله دست دوم اقدام کنید، چرا که اگر از سوله های تقلبی و یا مواردی که با مشکلات گوناگونی مواجه هستند استفاده کنید، کل سازه شما با مشکلات گوناگونی نظیر خرابی و فرسودگی مواجه خواهد شد و همین مسئله می تواند آسیب های مالی و جانی بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل لازم است تا برای خرید سوله دست دوم تحقیقات جامع و کامل داشته باشید تا دچار ضررهای جبران ناپذیر نشوید.

 

نکات مهم برای خرید سوله کارکرده

اگر توانستید فرد و یا گروه را پیدا کنید که اقدام به فروش سوله های دست دوم با کیفیت و درجه یک می کنند، لازم است تا برای خرید این دسته از سوله ها به چندین نکته و مسئله بسیار مورد توجه داشته باشید.

اگر بخواهیم این نکات را بیان کرده و در مورد آن ها توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بررسی دفترچه محاسبات

در وهله اول پیشنهاد ما این است که برای خرید سوله دست دوم به سراغ محصولاتی بروید که دفترچه محاسبات داشته باشند. البته باید به این نکته اشاره کرد که برخی افراد سودجو اقدام به ایجاد دفترچه محاسبات با داده های غلط می کنند، در نتیجه لازم است تا به سراغ سازمان نظام مهندسی واقع در شهر رفته و دفترچه محاسبات را به کارشناسان مربوطه ارائه دهید تا از پایداری و استقامت سوله مطمئن شده و بتوانید با خیال آسوده، سوله دست دوم مورد نظر خود را خریداری کنید. موضوع گفته شده یک نکته بسیار مهم است که باعث می شود تا شما در دام افراد کلاهبردار نیفتاده و بتوانید با خیال آسوده سوله مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

بررسی آهن آلات سوله

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که به منظور خرید سوله دست دوم باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از گذشت زمان رفته رفته ممکن است آهن آلات مورد استفاده برای ساخت سوله با مشکلات و آسیب های گوناگونی مواجه شود.

به همین دلیل فروشنده آن ها را دوباره رنگ آمیزی کرده و تلاش می کند تا به آن ها جلوه جذابی بدهند. به همین دلیل لازم است تا در هنگام خرید سازه ها علاوه بر این که اقدام به بررسی رنگ آمیزی آن ها کنید، از سالم بودن آهن آلات مورد استفاده در سوله نیز مطمئن شوید.

 

عدم خرید سازه دمونتاژ شده

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید سازه باید به آن توجه داشته باشید این است که برای خرید سوله دست دوم بهتر است تا به سراغ سوله هایی بروید که از قبل نصب شده اند و به هیچ عنوان سوله های دمونتاژ شده را خریداری نکنید، چرا که ممکن است پس از خرید سوله دست دوم دمونتاژ شده در هنگام نصب ببینید که قطعات با یکدیگر جفت نبوده و ابعاد متفاوتی داشته باشند.

این مسئله باعث می شود تا دچار خسارت های مالی مختلفی شوید. پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید سوله دمونتاژ شده را دارید، حتما آن را در قرارداد ذکر کنید که اگر در محل نصب شاهد عدم نصب و موارد این چنینی باشید، بتوانید مبلغ پرداخت شده را برگردانید.

 

از خرید تمامی قطعات سوله مطمئن شوید

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید سوله دست دوم باید آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، این است که سازه هایی را خریداری کنید که دارای تمامی قطعات یک سوله کامل باشند. شما باید به منظور خرید یک سوله دست دوم قطعات زیر را به صورت کامل خریداری کنید و آن ها را به همراه داشته باشید تا در نهایت بتوانید سوله را به درستی نصب کنید:

  • ستون
  • ستون وال پست
  • استرات
  • سایه بان
  • نبشی سینه بند
  • بادبند
  • سگراد
  • رفتر
  • پرلین
  • پیچ و مهره

 

توجه به قیمت گذاری

اگر قصد خرید سوله دست دوم را دارید، برای قیمت گذاری و ثبت در قرارداد لازم است تا خرید خود را یا به متراژ مشخص کرده و یا آن را بر اساس وزن و به صورت کیلوگرم در قرارداد ثبت کنید، چرا که ممکن است عدم توجه به این مسئله باعث شود تا شما با زیان مالی مواجه شوید.

توجه به این نکته به صورت کامل به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل سوله دست دوم مورد نظر خود را خریداری کرده و آن را نصب و اجرا کنید.

 

توجه به محل نصب قبلی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که برخی از افراد برای خرید سوله دست دوم به آن توجه نمی کنند این است که به منظور خرید یک سوله دست دوم لازم است تا حتما سوله را از شهری خریداری کنید که قصد نصب دوباره آن سوله را در محل دیگری از آن شهر دارید.

این نکته بسیار مهم به آن دلیل است که فرآیند ساخته سوله ها برای هر منطقه و شهر متفاوت بوده و با توجه به شهر هر سوله دارای ویژگی ها و شرایط خاصی مناسب با استانداردهای آن شهر است.

اگر بخواهیم در این باره توضیحاتی را بیان کنیم باید گفت که سوله هایی که در تهران ساخته می شوند به نحوی هستند که بتوانند در برابر بارش باران و برف مقاومت داشته باشند، این در حالی است که سوله هایی که در بندرعباس مورد استفاده قرار می گیرد، ویژگی های مختلف دیگری دارند و به هیچ عنوان شما نمی توانید سوله ها هر یک از شهرها را در محل دیگری نصب کرده و از آن ها استفاده کنید.

عدم توجه به مسئله باعث می شود تا پس از خرید سوله با مشکلات گوناگونی مواجه شده و ضررهای جبران ناپذیری را ببینید.

 

ارسال دیدگاه :

این لینک را به اشتراک بگذارید

کپی کردن لینک