آموزش انتخاب بهترین سوله و سازه فلزی

سوله سبک بخریم یا نه؟ سوله های سبک چه امنیت و مقاومتی را ارائه میدهند

نویسنده : سوله گرام 03 اسفند 1402 234 بازدید نظر

امروزه در صنعت سوله سازی شاهد ساخت سوله هایی با ویژگی ها و شرایط مختلفی هستیم. یکی از انواع این سوله ها که امروزه از آن در بخش های مختلف استفاده می شود، سوله های سبک هستند. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این دسته از محصولات انداخته و در رابطه با ویژگی های آن ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا شما را با سوله های سبک آشنا کرده و این دسته از محصولات را به شما معرفی کنیم.

 

علت اهمیت سوله های سبک چیست؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که علت اهمیت سوله های سبک چیست و چرا باید این دسته از محصولات را خریداری کرد؟

به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که در برخی از پروژه ها متناسب با شرایط محیطی و نیازهای پروژه لازم است تا از سوله هایی با وزن سبک استفاده شود.

عدم توجه به این مسئله می تواند شما را با چالش های گوناگونی مواجه کند. از سوی دیگر استفاده از سوله های سبک باعث می شود تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن در شرایط خاصی سوله را متناسب با نیاز خود تغییر داده و تفاوت های مختلفی در آن به وجود بیاورید. تمامی این موارد در کنار هم باعث افزایش اهمیت سوله های سبک شده است و شاهد استفاده از این سازه ها در بخش های مختلف هستیم.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید بدانید این است که عموماً سوله های سبک با استفاده از متریال های خاصی به وجود می آیند که قیمت ارزان تری داشته و در واقع به شما کمک می کند تا بتوانید در هزینه های خود به طرز چشمگیری صرفه جویی کنید. در نتیجه اگر قصد خرید یک سوله های ارزان قیمت را دارید، می توانید به سراغ سوله های سبک رفته و از این دسته از محصولات استفاده کنید.

 

نکات مهم برای خرید سوله سبک

اگر قصد خرید یک سوله سبک را دارید، لازم است تا به چند نکته بسیار مهم برای خرید این محصولات صحبت کنیم. اگر بخواهیم در رابطه با سوله های سبک توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بررسی شرایط پروژه

یکی از مهم ترین نکاتی که به منظور خرید سوله سبک باید به آن توجه داشته باشید، بررسی شرایط پروژه است. در واقع شما باید به این نکته بسیار مهم توجه کنید که اگر شرایط، ویژگی ها و پیش نیازهای پروژه شما به نحوی است که لازم است تا در آن از سوله های سبک تر استفاده کنید، لازم است تا به سراغ این دسته از سوله ها بروید.

نکته مهم این است که در برخی از شهرها امکان استفاده از سوله های سبک وجود ندارد، به عنوان مثال در شهرهایی با بادهای شدید، اگر قصد ساخت سوله را دارید بهتر است تا به سراغ سوله هایی با وزن بیشتر بروید، چرا که استفاده از سوله های سبک باعث می شود تا با وزش باد شدید سوله با آسیب های مختلف مواجه شود.

 

بررسی مقاومت سوله

متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند که سوله های سبک مقاومت زیادی نداشته و بسیار آسیب پذیر هستند اما باید به این موضوع اشاره کرد که بر خلاف این تفکر رایج، امروزه سوله های UBM یکی از انواع سوله های سبک هستند که دارای مقاومت بسیار زیادی نیز بوده و شما می توانید از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

در نتیجه به هیچ عنوان نباید فکر کنید که یک سوله سبک مقاومت زیادی ندارد. متاسفانه بسیاری از افراد سودجو با به وجود آوردن این طرز فکر در بین افراد تلاش می کنند تا سوله های فرسوده و بی کیفیت خود را به عنوان سوله سبک به مشتریان فروخته و از این طریق سود کنند.

 

کاربرد سوله های سبک

یکی از سوالات بسیار مهم این است که سوله های سبک چه کاربردی داشته و در چه بخش هایی می توان از آن ها استفاده کرد؟ به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که سوله های سبک معمولا در بخش هایی مورد استفاده قرار می گیرد که نیازی نیست تا هزینه بسیار زیادی برای ساخت سوله پرداخت شود.

همچنین باید به این موضوع اشاره داشت که این دسته از سوله ها در پروژه های مورد استفاده قرار می گیرند که سرعت نصب بالا اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

در نتیجه اگر قصد دارید تا در چنین شرایطی اقدام به ساخت سوله کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ سوله های سبک رفته و این دسته از محصولات را خریداری کنید.

همان طور که بیان کردیم یکی از انواع سوله های سبک لوله های UBM هستند که با ویژگی های خاص خود می توان از آن ها در بخش های مختلفی استفاده کرد. از مهم ترین کاربردهای سوله های سبک می توان به ساختن رستوران ها و سالن های غذاخوری، ساخت سوله های صنعتی، ساخت کارگاه های کوچک و… اشاره کرد.

 

اهمیت طراحی در ساخت سوله سبک

اگر قصد دارید تا از یک سوله سبک در پروژه های خود استفاده کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که طراحی و ساخت سوله های سبک یکی از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید به آن توجه کنید.

همین مسئله باعث شده تا شرکت های فعال در این حوزه از طراحی هایی برای ساخت سوله استفاده کنند که به بهترین شکل ممکن به شما اجازه می دهد تا سوله را با وزن سبک به وجود آورده و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همچنین استفاده از متریال های مختلف می تواند به کاهش وزن سوله کمک کند.

توجه به این نکات به شما اجازه می دهد تا در نهایت بتوانید یک سوله سبک را خریداری کرده و به بهترین شکل ممکن از این محصولات استفاده کنید.

ارسال دیدگاه :

این لینک را به اشتراک بگذارید

کپی کردن لینک