طراحی، ساخت و نصب سوله در شهرها

سوله سازی در قم، آب و هوای گرم و کویری مهمترین چالش ساخت سوله در قم

نویسنده : سوله گرام 03 اسفند 1402 246 بازدید نظر

استان قم از جمله استان هایی است که در نزدیکی پایتخت واقع شده و همین مسئله باعث شده تا امروزه شاهد به وجود آمدن شهرک های صنعتی گوناگونی در این استان باشیم.

 همین موضوع باعث شده تا فرآیند ساخت و ساز سوله در استان قم اهمیت بسیار زیادی پیدا کند. در همین راستا امروزه ساخت سوله در استان قم تبدیل به یک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت شده است.

به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب نگاهی به ساخت سوله در استان قم انداخته و در رابطه با آن توضیحاتی جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به ویژگی ها و نحوه سوله سازی در قم بیاندازیم.

 

اهمیت سوله سازی در قم

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند این است که چرا سوله سازی در قم اهمیت بسیار زیادی دارد؟

در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که به دلیل محل قرارگیری و نزدیکی این استان به پایتخت، قم اهمیت بسیار زیادی از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک پیدا کرده است.

همین مسئله باعث شده تا شاهد به وجود آمدن شهرها و شهرک های صنعتی گوناگونی در اطراف قم باشیم و کارخانه های مختلفی در حوزه های 

گوناگون در این استان فعالیت کنند.

وجود این کارخانه ها و کارگاه ها، در شهرها و شهرک های صنعتی اطراف قم باعث شده تا نیاز به سوله سازی در این منطقه به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. همین مسئله باعث شده تا سوله سازی در قم تبدیل به یک موضوع مهم و حائز شود و شرکت های گوناگونی در این حوزه فعالیت کنند.

 

ویژگی های سوله سازی در قم

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور ساخت سوله در یک شهر باید حتماً ویژگی ها و شرایط آن شهر را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد، چرا که هر شهر و منطقه جغرافیایی دارای شرایط خاصی بوده و همین مسئله می تواند چالش های گوناگونی برای سوله سازی در آن شهر به وجود بیاورد.

اگر بخواهیم نگاهی به ویژگی های استان قم بیاندازیم باید گفت که این استان جز بخش های خشک و کویری ایران به حساب می آید. همین مسئله باعث شده تا به منظور ساخت سوله در این استان لازم باشد که به چند نکته و موضوع مهم توجه کنید. اگر بخواهیم این نکات را به شما معرفی کرده و بیان کنیم که برای سوله سازی در قم باید به چه مواردی توجه داشت، می توان به نکات زیر اشاره کرد:

 

آب و هوای گرم و کویری

یکی از نکاتی در رابطه با شهر قم باید به آن توجه باشید این است که این شهر آب و هوای گرم، خشک و کویری دارد و همین مسئله باعث شد تا فرآیند سوله سازی در این منطقه دارای چالش ها و شرایط خاصی باشد.

در واقع اگر شما قصد دارید تا اقدام به ساخت سوله و نصب آن در استان قم کنیم باید سوله خود را به نحوی تولید کنید که در برابر شرایط آب و هوایی گرم و کویری شهر قم مقاومت بسیار زیادی داشته باشد و با مشکل و چالش های خاصی مواجه نشود.

به عنوان مثال اگر شما از متریالی برای ساخت سوله خود استفاده کنید که مقاومتی در برابر گرمای هوا نداشته باشد، به سرعت در هوا قم فرسوده شده و آسیب های جدی به آن وارد خواهد شد.

انتخاب مصالح با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی هر منطقه یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیتی است که باید به منظور سوله سازی به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید.

 

مقاومت در برابر بادهای شدید کویر

در کنار آب و هوا گرم و سوزان، یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم آب و هوای کویری در منطقه ایران بادهای شدیدی است ممکن است در طول سال شروع وزیدن آن ها در این منطقه باشیم. در حقیقت این بادها مردم این مناطق را با چالش های مختلفی مواجه کرده است.

به همین دلیل اگر قصد نصب و ساخت سوله در یک استان کویری مثل قم را دارید باید حتماً به این موضوع و مسئله بسیار مهم نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید، چرا که بی توجهی به این مسئله می تواند شما را با مشکلات و چالش های مختلفی مواجه کند.

شرکت های سوله سازی حرفه ای و صاحب سبک که اقدام به ساخت سوله در استان قم می کنند، تمام تلاش خود را می کنند تا از متریال هایی با وزن زیاد استفاده کنند که باعث می شود تا سوله در برابر بادهای شدید استان قم مقاومت بسیار زیادی داشته و با مشکلات و چالش خاصی مواجه نشود.

یکی از موضوعات حائز اهمیت و لازم به ذکر این است که اگر به جای استفاده از متریال های سنگین از مواد و متریال های سبک برای ساخت سوله در استان قم استفاده شود، وزش یک باد شدید می تواند سوله را با آسیب جدی مواجه کند.

 تمامی این موارد در کنار هم باعث شده تا فرایند ساخت سوله در استان قم اهمیت و چالش های خاصی داشته باشد. توجه به این نکات به شما کمک می کند تا با دید کاملی نسبت به شرایط استان قم اقدام به ساخت سوله در این استان کنید.

 

انتخاب بهترین شرکت سوله سازی در قم

اگر قصد انتخاب شرکت سوله سازی در قم را دارید پیشنهاد ما این است که حتماً به منظور انتخاب شرکت مورد نظر خود رزومه آن شرکت را بررسی کرده و پروژه های انجام شده است توسط آن را مورد ارزیابی قرار دهید.

 همچنین به شما پیشنهاد می دهیم تا چند شرکت را با یکدیگر مقایسه کرده و قیمت های آن ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا در صورتی که مشاهده کردید که یک شرکت با هزینه بسیار زیاد و یا با هزینه بسیار کم اقدام به ساخت سوله می کند، تحقیقات بیشتری در رابطه با علت این مسئله داشته باشید. پس از انجام این فرآیند است که در نهایت می توانید بهترین شرکت سوله سازی در قم را انتخاب کرده و فرآیند ساخت سوله های مورد نظر خود را به آن شرکت بسپارید.

 

تماس با شرکت سوله سازی در قم

 

شهرک های صنعتی قم

در استان قم شاهد شهرک های صنعتی گوناگونی هستیم که اگر بخواهیم از این شهرک ها نام برده و برخی از آن ها را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

شهرک شکوهیه

شهرک شکوهیه در کیلومتر 12 جاده قدیم قم – تهران قرار دارد. مساحت آن 955 هکتار بوده و از خدمات آن می توان به آب، برق، گاز، مخابرات، فاضلاب، راه های ارتباطی مناسب، شبکه روشنایی و… اشاره کرد.

 

شهرک سلفچگان

شهرک سلفچگان در کیلومتر2 جاده سلفچگان- ساوه و در مساحت 313 هکتاری به وجود آمده است. از مهم ترین امکانات این مجموعه می توان به مواردی چون آب، برق، تلفن، راه های ارتباطی مناسب، شبکه روشنایی و… اشاره کرد.

 

شهرک صنعتی محمود آباد

شهرک صنعتی محمود آباد در کیلومتر 18 اتوبان قم تهران واقع شده و مساحت آن 341 هکتار است. از مهم ترین ویژگی های این شهرک می توان به نزدیکی به مرکز استان، وجود امکانات مختلف، امکان استفاده از تخفیف اقساط برای واحدها و… اشاره کرد.

 

شهرک قنوات

شهرک قنوات یکی از شهرهای صنعتی قم است که در کیلومتر 15 جاده قم-قنوات و در مساحت 140 هکتاری به وجود آمده است.

مساحت زمین صنعتی شهرک قنوات 75 هکتار بوده و از مهم ترین خدمات آن می توان به آب، برق، تلفن، گاز و… اشاره کرد.

 

از دیگر شهرک های صنعتی قم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهرک صنعتی خور آباد
  • شهرک صنعتی سیرو
  • شهرک صنعتی طغرود
  • شهرک صنعتی دستجرد

ارسال دیدگاه :

این لینک را به اشتراک بگذارید

کپی کردن لینک