طراحی، ساخت و نصب انواع سوله

سوله خرپایی، سوله ای استثنایی با انواع مختلف

نویسنده : سوله گرام 10 اسفند 1402 540 بازدید 4 نظر

در صنعت سوله سازی در سال های اخیر شاهد به وجود آمدن سوله های مختلف و خاصی هستیم. در واقع فعالین این حوزه تلاش می کنند تا متناسب با نیاز مشتریان خود اقدام به ساخت انواع مختلفی از سوله کرده و به مشتریان این امکان را بدهند تا آن ها بتوانند سوله مورد نظر خود را خریداری کنند.

موضوع بسیار مهم این است که هر یک از این سوله ها شرایط و ویژگی های خاصی داشته و در بخش های مختلفی از آن استفاده می شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به سوله های خرپایی انداخته و در رابطه با آن ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا این دسته از سوله ها را به شما معرفی کرده و در رابطه با سوله های خرپایی صحبت کنیم.

 

سوله خرپایی چیست؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که سوله خرپایی چیست؟ به منظور پاسخ به این سوال مهم در وهله اول باید اقدام به معرفی خرپا کرد.

در این راستا باید گفت که به مجموعه ای از اعضا که صورت مثلثی مونتاژ می شوند خرپا گفته می شود.

 موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که سوله هایی که پیکر بندی پایه آن ها شیبدار، تخت و یا سقف – تراس با عمق یکنواخت هستند را سوله ای خرپایی می گویند.

در واقع زمانی که از خرپا تخت در پروژه ها استفاده می شود و تارهای بالا و پایین به سادگی به ستون های متصل می شوند، شاهد به وجود آمدن یک قاب صلب توسط سوله خرپایی هستیم. امروزه از سوله های خرپایی در بخش های مختلفی استفاده می شود و شاهد استفاده از این سوله ها در بخش های مختلفی هستیم.

 

کاربرد سوله های خرپایی

افرادی که قصد خرید یک سوله را دارند، ممکن است این سوال را مطرح کنند که کاربرد سوله های خرپایی چیست و در چه بخشی از آن ها استفاده می شود؟ به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که امروزه سوله های خرپایی در بخش های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالن های ورزشی
  • استخرها
  • انبارها
  • کارخانه ها
  • اسکان های اضطراری
  • نمایشگاه ها
  • گاوداری
  • خطوط تولید

 

موارد گفته شده تنها بخشی از کاربردهای سوله های خرپایی هستند. البته شما باید به این نکته توجه داشته باشید که امروزه شاهد استفاده از این سوله ها در پروژه ها و بخش های گوناگونی علاوه بر موارد گفته شده هستیم. کاربردهای متنوع و مختلف این دسته از سوله ها باعث افزایش محبوبیت سوله های خرپایی شده است و این محصولات محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند.

 

انواع سوله های خرپایی

یکی از موضوعات مهمی که باید بدانید این است که امروز در صنعت سوله سازی شاهد انواع مختلفی از سوله های خرپایی هستیم که هر یک از آن ها با یکدیگر تفاوت های خاصی داشته و کاربردهای منحصر به فردی دارند.

توجه به انواع سوله خرپایی باعث می شود تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن سوله مورد نظر خود را خریداری کرده، از آن استفاده کنید و در پروژه های خود از آن ها به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید. اگر بخواهیم انواع خرپاها را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خرپاهای تجاری

این دسته از خرپاها به دسته از محصولات گفته می شود که مصارف تجاری داشته و از آن ها در به وجود آوردن فروشگاه ها، مراکز تجاری، مغازه ها و… استفاده می شود.

 

خرپاهای مزارع

در محیط هایی نظیر مزارع گاهی نیاز است که شاهد به وجود آوردن و ساختن ساختمان های گوناگون باشیم و به همین دلیل می توان برای به وجود آوردن این دسته از سازه ها، به سراغ خرپاهای خاصی رفت و از محصولاتی استفاده کرد که متناسب با چنین پروژه هایی باشد.

نکته مهمی که باید بدانید این است که ساختمان های که در مزارع به وجود می آیند بیشتر دهانه های بزرگ نیاز دارند و به همین دلیل در چنین شرایطی خرپاهای مخصوص ساختمان های مزارع، گزینه مناسبی برای چنین پروژه هایی به حساب می آیند.

 

خرپاهای مسکونی

دسته دیگری از خرپاها که امروزه شاهد استفاده از آن ها در بخش های مختلف هستیم، خرپاهای مسکونی هستند. مهم ترین ویژگی این دسته از سازه ها امنیت و مقاومت بالای آن ها است، چرا که از این خرپاها برای به وجود آوردن ساختمان هایی برای اسکان افراد استفاده می شود و این دسته از سازه ها باید دارای امنیت و مقاومت بالایی باشند تا افراد بتوانند به بهترین شکل ممکن در آن ها ساکن شده و بدون هیچ چالش خاصی در ساختمان هایی با خرپاهای مسکونی زندگی کنند.

 

نکات مهم برای خرید سوله خرپایی

اگر قصد خرید یک سوله خرپایی را دارید، لازم است تا به چند نکته و موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید. در همین راستا پیشنهاد ما این است که حتماً منطقه جغرافیایی برای نصب سوله را بررسی کرده و با توجه به ویژگی ها و شرایط اقلیمی آن منطقه، سوله خرپایی خود را سفارش دهید، چرا که در هر یک از مناطق کشور دارای شرایط اقلیمی و آب و هوای مختلف هستیم و اگر سوله ساخته شده توسط چنین ویژگی هایی نداشته و متناسب با شرایط اقلیمی آن منطقه نباشد، به سرعت فرسوده شده و با مشکلات گوناگونی مواجه می شود.

یکی از موضوعاتی که به منظور خرید یک سوله خرپایی باید به آن توجه داشته باشید، ویژگی های ظاهری این دسته از محصولات است. به صورت کلی سوله ها دارای ویژگی های نظیر دهانه، ارتفاع، ستون و… هستند. توجه به این ویژگی های ظاهری نیز یکی از موضوعات مهمی است که به منظور خرید یک سوله خرپایی باید به آن توجه داشته باشید.

یکی از نکات جالبی که در رابطه با این دسته از سوله ها باید به آن توجه داشته باشید این است که سوله های خرپایی برخلاف سایر مدل های سوله ها محدودیتی در اجرای دهانه نداشته و شما می توانید تا دهانه های بالای ۱۰۰ متر نیز بدون نیاز به ساخت ستون میانی، اقدام به ساخت سازه مد نظر خود کنید.

ارسال دیدگاه :

این لینک را به اشتراک بگذارید

کپی کردن لینک